Markething.czMarkething

menu

zavřít

At Home Edition: Americké talk shows hledají novou cestu k divákům

Autor článku

Absolvent MKPR a MSP na FSV UK. V Markethingu působí jako editor a externí redaktor.

1. dubna 2020

Pandemie nového typu koronaviru bez pochyby ovlivňuje globální ekonomiku, politiku i kulturu. Americké late-night pořady, jejichž formáty různým způsobem převzaly téměř všechny televizní společnosti na světě, patří mezi integrální část západní a internetové kultury. V době neutichající zdravotnické krize je však domácí karanténa na prvním místě, a to platí i pro moderátory a další pracovníky late shows. Ti však nadále přichází s originálními nápady, jak zabavit publikum i v období, kdy nikomu moc do smíchu není.  

At Home Edition Starring Jimmy Fallon

Late-night show komika Jimmyho Fallona, kterou na YouTube odebírá téměř 25 milionů uživatelů, patří k nejsledovanějším pořadům tohoto typu na internetu i v televizi. Fallon, který převzal moderování show před šesti lety po Jayovi Leno, se rozhodl každý den přispívat několik videí na YouTube kanál svého pořadu. V příspěvcích pod zastřešujícím názvem At Home Edition pokračuje v zábavných rozhovorech s americkými celebritami a nechybí ani kreativní hudební vystoupení s kapelou The Roots nebo improvizovanou #stayhome party s hercem Lin-Manuelem Mirandou. Veškerý výtěžek z reklam a zhlédnutí jde na dobročinné účely.

Conan At Home

Dnes již kultovní komik a moderátor Conan O’Brien s téměř 30 lety zkušeností v hostování nejrůznější amerických talk shows, kterého v posledních několika letech nejvíce proslavily cestovní speciály Conan Without Borders, bude od 30. března bavit televizní a internetové diváky z domácí losangeleské karantény. Podle prvních teaserů na YouTube kanálu jeho show se tak zatím můžeme těšit na neortodoxní rozhovory, nefunkční DIY manuály, Schlanského mrtvé oči a Conanův svérázný humor, ve kterém se neštítí si vystřelit i sám ze sebe. Zhlédnutím nového karanténního seriálu zároveň podpoříte CDC Foundation, která podporuje výzkum nemoci Covid-19.

Jimmy Kimmel’s Quarantine Minilogue

Komik, herec a ústřední nepřítel Matta Damona, Jimmy Kimmel, který má za sebou více než 3000 repríz late-night pořadu Jimmy Kimmel Live!, se podobně jako jeho kolegové rozhodl pokračovat ve své show videorozhovory s americkými celebritami a politiky. Rozebírá v nich například pozitivní testy na Covid-19 u amerických senátorů, šílené sexuální návody amerického ministerstva zdravotnictví zakazující rimming i zvrhlé TikTokery, kteří olizují záchodová prkénka v rámci stupidní internetové výzvy. Kimmel zároveň v každém videu prosí diváky, aby přispěli na potravinové banky, jež mohou pomoci lidem v nouzi.

Stephen Colbert discovered fire 

Televizní producent, herec a moderátor Stephen Colbert, který se proslavil satirickým pořadem The Colbert Report, patří vzhledem k vysílacímu času své late show k pomyslným konkurentům Jimmyho Fallona a Jimmy Kimmela. Colbertův pořad, který převzal po moderátorské legendě Davidu Lettermanovi, je známý zejména politickou satirou, averzí vůči Donaldovi Trumpovi a pichlavými rozhovory s americkými celebritami. Natáčení pokračuje i v domácí karanténě, kde si Colbert střílí ze svých vousů nebo (ne)schopnosti rozdělat oheň.

Ellen’s Home Quarantine 

Herečka, stand-up komička a spisovatelka Ellen DeGeneres se proslavila zejména v 90. letech televizním sitcomem Ellen, v němž ztvárnila roli neurotické majitelky knihkupectví. Od roku 2003 pravidelně vysílá stejnojmennou talk show, ve které po vzoru svých kolegů také navazuje na americkou tradici estrádních pořadů a varieté. 11. března DeGeneres oficiálně sdělila na Twitteru, že z důvodu pandemie Covid-19 do odvolání přerušuje vysílání před živým publikem a stahuje se do domácí karantény. Na YouTube kanál svého pořadu nyní sdílí videa, ve kterých skládá puzzle, telefonuje s Kevinem Hartem a cvičí na rotopedu, zatímco sleduje reprízu své show v televizi. Zároveň apeluje na diváky, aby #withme zůstali v období karantény doma a nezapomínali na pravidelný pohyb, např. domácím cvičením.

Dočasná přerušení vysílání amerických talk show, které sledují miliony televizních a internetových diváků po celém světě, jenom dokazují, jak vážná momentální situace je. Zároveň ale jdou vzorem a apelují na všechny, aby zůstali v bezpečí svých domovů a podpořili projekty na pomoc těm, jejichž hlasy v této době nejsou slyšet. Tím, že se jejich moderátoři v domácí karanténě dobrovolně „obnažují“ před celým světem a dělají si legraci sami ze sebe, divákům ukazují, že i v krizi nesmí zábava chybět. Navíc právě humor pomáhá člověku nejlépe překonat období plné stresujících zpráv z médií, které všichni pociťují na vlastní kůži.

Jak citovat tento článek?

HONC, Martin. At Home Editions: Americká talk show hledají novou cestu k divákům   In: Markething [online], Martin PAVLOVIĆ, editor. 2020. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: http://markething.cz/at-home-edition/

Zdroj náhledové fotografie:

https://www.hollywoodreporter.com/live-feed/tonight-show-late-show-ratings-fall-start-2019-20-1246498

Zdroje:

https://www.youtube.com/channel/UCp0hYYBW6IMayGgR-WeoCvQ

https://www.youtube.com/channel/UCMtFAi84ehTSYSE9XoHefig

https://www.youtube.com/user/latenight

https://www.youtube.com/user/JimmyKimmelLive

https://www.youtube.com/user/teamcoco

 

Přečtěte si také